fredag 1 maj 2009

Dag fem - rättfärdigheten befästs

I dag vaknade jag med Jesaja 54:14

”I rättfärdighet skall du bli befäst. Förtryck skall vara fjärran från dig, du har ingenting att frukta. Förskräckelse skall vara borta, den skall inte komma dig nära.”

Så föll mina ögon på versen innan och jag tänkte denna vers vill jag erövra. Herre den vill jag att den ska vara min. Herre låt den bli min!

”Dina barn skall alla bli Herrens lärjungar, och deras frid skall vara stor.”

Jag vet att texten handlar om Israel, men jag är inympad på det äkta olivträdet, så jag gör den till min. I bön har jag tidigare tagit emot samma löfte på det personliga planet. Ber du för dina barn, låt texten gälla även dig.
Kejsarkronan tränger sig upp mitt i den snåriga Mahonian.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar