torsdag 30 april 2009

Dag fyra av hundra

Vaknade upp tidigt och var kvar i detta med lyhördhet och handling. Beslutade mig för att återupprätta mitt bönealtare i Elim. Detta har inte öppnats efter återkomsten från Spanien.
Kan tyckas konstigt att ta morgonbussen klockan 05:45 för att resa till Simrishamn och vara i bön en timme för att sedan återkomma till Löderup klockan 08:20.

Att ha en bestämd plats med ett altare, inte fysiskt som på gamla testamentets tid, men andligt. Det blir en slag överenskommelse med Gud om att detta med bön är så viktigt. Nu på morgonen blev många av de personer som jag har böneansvar för, mycket tydliga i mitt inre. Speciellt bad jag för Stanley Sjöberg, inför Jesusmanifestationen.

Dagens bibelvers finns på den ena av dagens bilder. På den andra lyser morgonsolen över altaret i Elim.













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar