torsdag 30 april 2009

Summa dag tre

Dag tre var ganska odramatisk. Mycket praktiskt arbete. Bra flyt. Tankar väcktes om olika situationer där jag handlat efter de inre intentioner jag haft. Lyhördhet parat med handling blev välsignat.

För många år sedan sändes jag att be i Sjöbo, som vid den tiden var känt för främlingsfientlighet. Jag åkte dit och ställde mig i centrum och bad. När jag öppnade ögonen efter en lång stund såg jag att jag stod rakt framför en lyktstolpe och på denna var en klisterlapp med rasistiskt budskap. Efter bönen återvände jag hem och kände mig delaktig i kampen mot den lokala andemakten.

Vidare under dag tre tillagade jag en lammrätt. Styckade delar bryntes hastigt och lades i en långpanna. Över detta hällde jag rött vin och buljong, Blandade i lök och krossade vitlöksklyftor. Ytterligare kryddade jag med en lammkryddblandning som jag köpt i min speciella kryddbutik i Spanien. Ut i trädgården och klippte av några timjankvistar. Sedan täckte jag allt med aluminiumfolie och ställde in i ugnen (150 grader) i ett par timmar. Det blev gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar