torsdag 2 april 2009

Expedierad

Någonting har varit i obalans i kroppen. Jag har haft en feber som kommer och går. Därför sökte jag mig till en läkare på närakuten. Jag hade väntat med detta tills jag var tillbaks i Sverige för det är så mycket lättare, när båda förstår språket.

Efter en lång väntan var jag så inne i läkarens undersökningsrum. Efter en kort undersökning var jag åter utanför undersökningsrummet och undrade vad som egentligen hade hänt. Tills det gick upp för mig att jag var ett avklarat fall i statistiken men inte i verkligheten.

Då tänkte jag på kyrkornas statistik och viljan att ha en väl besatt kyrksal. Denna önskan kan få oss att ge en tillagad rätt med många väldoftande kryddor. Som kontrast tänkte jag på frälsningsarmé officerarna i Småland som fick be för Georg, under många sena nattimmar, tills dess att förvissningen om frälsning fanns på plats.

Är jag beredd att släppa allt jag har för händerna för att hjälpa någon att möta Jesus? Är vi beredda att helt ge upp den planerade gudstjänsten eller önskar vi besökaren välkommen tillbaka en annan gång då det finns mer tid. Jag det kan faktiskt vara så att jag har en måltid inbokad med några goda vänner. En sådan går det inte att skjuta upp, så därför: ”Välkommen tillbaka en annan gång”.

Oroar du dig för min hälsa. Jag ska söka upp en annan läkare i nästa vecka, en som jag vet har tid. Jag hoppas kyrkobesökaren gör detsamma, hittar kristna som har tid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar