tisdag 28 april 2009

Summering av dag ett

Under dagen har jag upplevt en stilla frid. Ett lugn har lägrat sig i mitt inre. Jag har utan problem valt att göra saker som är i linje med vad jag upplever vara Guds vilja. Bäst beskrivet som en stilla varm vind.

Sedan inträffade något jag varit med om tidigare. När jag söker Gud är det som om Han uppmanar mig att ta tag i en massa praktiska saker. Det ska vara rent och snyggt runt mig. Så under dag ett har jag städat både på vandrarhemmet och hemma. Budskapet är: Var helt transparent. Var alltid beredd att möta människor. Renstädat både i hus och själ.

Jag har under dagen varit i bön för en kristen kvinna i Småland som har kamp med inre trötthet. Ett mönster som upprepats i hennes liv. Nu ber jag om en total seger, en total befrielse. Gud är seger!

På kvällen såg jag på kanal 10 programmet Ulf Ekman.nu där han intervjuade prästen Carl Erik Sahlberg, ledare av verksamheten i S:t Clara i Stockholm.

Denna verksamhet, mitt bland missbrukare, har under många år varit med mig i mitt inre. Jag minns hur jag under en bönesamling där, såg en bild av en klar källa som stilla flödade fram mitt i Stockholm. Det var viktigt att de skulle få fortsätta just så. Stilla, alltid flytande ren och klar. Den som var törstig skulle kunna gå dit och finna att den fortsatt rann ren och klar. De som verkar i S:t Clara vet inte hur viktig denna församling är för mig och att den finns med i mina böner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar