torsdag 21 maj 2009

En naturligt katedral


Egentligen skulle jag inte hinna vara med på vandringen, men det är förvånansvärt vilket flyt jag får när jag är i rätt harmoni. Det vore tjatigt att rada upp allt jag hade att göra idag så därför låter jag bli. Men allt var klart när gästerna kom till det fullbelagda vandrarhemmet och mitt eget kök lyste som en polerad pärla.

Men hur underbart är det inte att vandra under bokars grönska och i en ständigt pågående fågelkonsert. Tankarna leds till en katedral där musiken flödar.

Elim hade ordnat en gemenskapsvandring runt Gyllebosjön på Österlen. En natur som skiljer sig från kustens Österlen, men så är det, naturen på Österlen skiftar och det är en del av charmen.
Bengt som är ornitolog fick mig att urskilja individernas satser i den stora symfonin.

Så plötsligt en orchide mitt i det gröna. Vet du vad den heter kan du väl maila mig. Men att skaparen ordnat det underbart till vår glädje det är utan tvekan sant.
Min katedral ser du nere till höger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar