söndag 17 maj 2009

Resan till Hestra


Bilden med spegelbilden i sjön påminner mig om tryckta bilder som vi hade hemma när jag var liten.
Ofta träd speglande sig. Men så vackert var det tidigt på morgonen på väg till Hestra.



Just detta kors fann
jag i Hestra Missionskyrka.








Sanningsenligt vet jag inte varför det blev viktigt för mig att resa till ICCC:s konferens i Hestra. Handelskammardelen i ICCC:s verksamhet är inte längre viktig för mig, eftersom jag snart slutar med min rörelse. I alla fall tror jag att det är så. Klart är att vandrarhemmet har sin sista säsong i min regim.

Dag Wilund, ordförande i ICCC Sverige, berättade att de bett att ”rätt personer” skulle komma till konferensen och jag upplevde att jag hamnat rätt. När Jan Lundh berättade om sin och företagets vandring med Gud , så rann mina tårar oavbrutet, men det var fler händelser som fångade mig och som jag begrundar så här i efterhand.

Det är lustigt att jag i förväg skrev om att detta med att vara kristen svänger. Temat i konferensen handlade om svängningar. Att vara på samma ”svängningstal” som Gud. När våra kurvor löper samman så lever vi i kraften av Guds energikurva. Det är inte New Age när jag här talar om energi. Jag talar om ett överlåtet liv.

Det mynnade ut i något man kallade ”Mitt Afrika”. Namnet kommer av att ICCC ställt sig till förfogande för fyra nationer i Afrika. Ett åtagande utanför det ”normala”. Vilket är ”ditt Afrika”, vad manas du att satsa på utanför dig själv.

Med på resan kan du få följande:

Någon eller du själv säger: ”Detta är omöjligt!.” Då kommer frågan: Om det var möjligt hur skulle du då lösa det? (fritt citerat från Ola Ekman).

En ”hälsning” från Jan Sturesson: Acceptera mångfalden annars förs du till enfalden. För kyrkan: Acceptera religiös mångfald annars förs du till den enheltiga kyrkan som dikterar hur du ska tro.

Jag fick under konferens vara med och betjäna som förebedjare. Det gladde mig.

Jag bad om beskydd för min bilresa som genomfördes i gryning och skymning då djuren är på gång. Såg ett rådjur i vitögat och det hoppade mot min bil. Jag trodde det skulle ramma bilens sida men det passerade akterut. utan närmre kontakt med bilen. Tack gode Gud.

PS Ola Ekman sade sig ha en enastående omvärldsbevakning. Så om det skrevs om honom någonstans, så skulle han veta detta inom några dagar. Undrar just om du hittar detta lilla hörn av internetvärlden. Hör av dig Ola om du klarar detta. DS

PS igen. Grattis alla min norska vänner. 17 maj och seger i Eurovisionens sångtävling. DS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar