söndag 24 maj 2009

Spinnoff


Från vår trädgård



Haren trivs hos oss








Jag vill gärna berätta om positiv spinnoff men vill samtidigt undvika att framstå som beskrivande mig själv vara förträfflig. För det handlar om en helt annan källa till händelserna.

Så här är det. Under mitt ”projekt” att söka mig närmre Herren så startade jag utan att göra något annat än att förklara mig vara villig. Det har nu går över en fjärdedel av tiden och de flesta dagarna dagarna har varit bara helt underbart välsignade. Några dagar har varit fyllda av kamp och då har framför allt mina ”standardsvagheter” försökt att koppla greppet över mitt sinne.

Jag har sett ett samband mellan tvekan att göra saker som Gud lägger på mitt hjärta och en tillbakagång i det andliga livet. När jag samtalade med en av mina vänner om detta, så upptäckte han sig ha uppskjutna tankar som han upplever vara inspirerade av Gud. Nu har han börjat ta tag i dessa trådar och upplever, som jag ser det, en glädje och välsignelse i detta. Jag tror att han kommer få se att dessa små ”rännilar” kommer att växa till välsignade vattenflöden.

Jag upplever mig själv vara ett kol som har börjat glöda genom att eld kommit in i mitt liv. Jag ber om att föras närmre andra så att den glöd jag fått ska antända andra och i det jag tidigare beskrev så verkar detta ha skett. Elden finns i ett, som Bibeln beskriver det, svagt lerkärl märkt av sin tidigare existens.

Vid närmre eftertanke så återspeglar texten så här långt min längtan att smittas av elden och smitta. Vilka kol som glöder mer eller som glöder mindre är en sak som endast eldens ursprung vet. Men en sak är klar att när kolbitarna förs samman så flammar elden upp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar