lördag 23 maj 2009

Lägga ner eller utöka?

Jorden, ett ansvar för den globala församlingen.

Hur ska jag göra? När de hundra dagarna är till ända. Ska jag då lägga ner min blogg eller ska jag satsa på en utökad bönetjänst? Detta är frågor jag ställer till Herren.

En utökning skulle innebära att jag skaffar mig ett flexibelt program till hemsidan ”bonehuset.se”.
På denna skulle jag lägga upp en struktur geografiskt, områdesvis eller vad som kan komma fram i processen. Där skulle jag lägga fram fakta som berör böneområden och låta utformningen vara som en bön, en bön på nätet. Även texter kan vara ett bönespråk.

I bön bär jag vissa områden, vissa regioner, vissa församlingar och vissa personer. Men i nätverk skulle även andra komma in och ”be på nätet”. Hur böner formuleras i tal, skrift eller bild kan inte betyda något bara det är en kommunikation som ligger Herren nära.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar