söndag 3 maj 2009

Dag sju - söndag f.m.

Först en bild. Pastor Bengt Jörnland innan gudstjänsten.

Att det är före gudstjänsten kan du se av att bänkarna bakom honom ännu inte fyllts;)

Pastor Bengt gjorde en jämförelse mellan Stefan Einhorns bok ”Konsten att vara snäll” och Jesus inbjudan att ta emot det levande vattnet. En ström som flödar från vårt inre. Vi vill det goda men att följa en fin bruksanvisning, goda tankegångar om det goda, eller ta emot en gåva och låta den helige Ande omforma sig. Det passade bra in för mig med tanke på vad jag just nu är inne i.

Min längtan till nattvarden blev tillfredsställd. Jag har funderat om jag någon gång kommer att falla genom Guds kraft. Detta skedde inte, men det gungade i ben och kropp. Vi var endast runt tjugo personer i gudstjänsten, men Herren var nära, så rummet fylldes.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar