måndag 11 maj 2009

Dag femton - det händer


Bilden i dag är en "hedna mystisk" bild av Ale stenar i skymningen. Det finns en slags mystik kring denna skeppsättning och människor som söker sig till mystiken dras dit. Österlen präglas av olika slag av andlighet, men Guds ljus kommer att upplysa hela nejden. Amen!

För egen del har dagen präglats av ett tilltal om att jag ska förkunna Guds ord, predika med andra ord och jag ska predika på ett sätt jag inte tidigare gjort. Enkelt, effektivt och helt under den helige Andes kraft.

Som vanligt kom jag med invändningar, men sa ja, och nu får vi se vad det innebär i praktiken. Herren ska öppna de dörrar som ska öppnas och detta överlämnar jag hjärtans gärna.

Herren bad mig också att göra ett offer på det ekonomiska området och det innebär att jag efter detta får lita på Hans omsorg över det timliga i ännu högre grad. Men det har alltid fungerat så jag känner ingen oro.

Under morgonbönen i dag kom det största lugn och det finns med även fysiskt. Till och med i sättet att gå och se på omvärlden. Spännande! Får se hur det slutar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar