onsdag 24 februari 2010

Hur ska detta sluta?

Bilden visar Frantz Johansen.

Så var den intensiva veckan med Stanley Sjöberg över, men vi går inte in i ide och vilar.

Tisdagskvällen var en kväll där Turistkyrkans första pastorspar skulle berätta om hur allt började.

Berit och Frantz Johansen berättade om den första tiden och hur Herren var med dem när allt startade. För mig blev detta mycket starkt. Jag levde in i Frantz berättelser om Guds ledning. Detta med Guds ledning rör mig alltid till tårar. Jag kände mig i anden återkopplad till den första tiden här i Fuengirola och jag märkte att pastor Bernt också djupt rördes av detta. På vilket sätt kan vi vara i kontinuitet med Guds vision för Turistkyrkan?

Vi kan märka att vi i dag är mer ensidigt inriktade mot de nordiska besökarna och hitflyttade nordbor än vad man var i den första tiden. Frantz fick under sin tid i Fuengirola vara med om ett under där han själv blev ögonblickligt helad för en skada efter en cykelolycka, där skador i nackkotorna skulle innebära en förlamning. När jag hörde om detta under så väcktes en stor längtan att vännen Paul också skulle få vara med om ett helande av samma slag.

Om Frantz vidare öden efter det att han slutat som pastor i Turistkyrkan ska jag berätta om på Turistkyrkans hemsida, (turistkyrkan.info). Det är en mycket stark berättelse.

Men det som var avsett att vara en kväll med minnen från förr blev innan kvällen var slut en stark profetisk kväll, där den första tiden knöts ihop med vår egen tid. Åter igen en sådan där kväll där vi inte vill lämna kyrklokalen för att Guds Ande är så närvarande. Jag genomförde en profetisk handling under slutbönen. När svaret på denna handling kommer så ska jag berätta om vad det var jag gjorde.

Allt andas väckelse och det är en  god andedräkt. Hur ska detta sluta?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar