onsdag 17 februari 2010

Det är lugnt i dag

Den här veckan tänker jag bara ta in och jag ska bara sitta i samlingarna och ta emot. Det är på intet vis en vilovecka eftersom vi har sju samlingar med Stanley Sjöberg under de sex dagar han är här och dessutom är jag ansvarig för lördagens stilla bön. Vid två tillfällen har vi dessutom bjudit hem gäster på lunch och är utbjudna vid två andra tillfällen. Pensionären som lever ett lugnt liv?

På det personliga planet så har Herren mycket tydligt visat oss hur vårt boende i Spanien ska vara framöver och det innebär en förändring. Det är spännande att gå Hans vägar, men oftast får vi information bara en bit i taget. Det kallas visst att vandra i tro.

Den första samlingen med Stanley var en svindlande resa i Bibeln och judisk rabbin-tradition med utgångspunkt från Esters bok. Från den tidens hot om förintelse för det judiska folket till dagens likartade hot. Stanley är som en upptäcktsresande som förundrat berättar om vad han upptäckt under sin resa. Många kom till kyrkan för att lyssna och alla jag talade med såg fram emot att få höra mer.

Även om jag hört Stanley många gånger så ser även jag fram emot att få fortsätta upptäcktsresan tillsammans med honom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar