torsdag 4 juni 2009

Visionen om hemsidan

I morse föddes visionen av ”nya” bonehuset.se. Visionen om en hemsida för bön har jag burit länge och med växlande engagemang har denna funnits på nätet sedan våren 2006. Men i morse fick jag en bild över hur hemsidan ska vara.

Den ska bestå av tre ben. Den första är bönemattan, en matta med många olika inslag i varpen. Kristna vänner som uttrycker det de bär på hjärtat. En mångfald av röster. Inte organisationer utan människor. De kan finnas i organisationer men representerar här sig själva. Ett inslag med hjärtats ekumenik. En del skriver regelbundet, andra mer sporadiskt.

Det andra benet är kunskapsbasen som presenterar behov ur geografiskt perspektiv och/eller ämnesvis indelning.

Det tredje benet är förbönstjänsten som på olika sätt möter människors behov av förbön.

Min egen roll i detta är att vara moderator och förebedjare. Jag ska börja med att kontakta människor i mitt nätverk för att börja väva mattan.

Jag vill att texter ska finnas på både svenska/nordiska och engelska. Ett böneämne att få en medarbetare som behärskar engelska flytande. I förlängningen vill jag ha texter även på spanska.

I går var jag i kontakt med Crossnet för att tala hemsida och som ett svar på detta kom visionen klart i mitt huvud. Om jag inte begränsar den, genom att se den som min privata vision, kan den växa till något som kan få betydelse i Guds verk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar