lördag 27 juni 2009

Fotsteg i sanden


Vandringen genom livet kan innehålla mycket. Men detta med den nära gudsrelationen bär igenom allt. I går talade jag med min vän, prästen Sören Stadell om hur han lever med Parkinsons sjukdom. Han sa bland annat:

- Börge, vet du på vilket sätt Parkinson är till välsignelse? Jo sjukdomen gör att jag har all tid att vara i bön. Inget stör och det är underbart att vara i sådan relation till Herren.

Jag har sammanfattat en del av Sörens tankar runt att leva med Parkinson och Herren. Dessa kommer att presenteras på "nya" bonehuset.se som nu på allvar börjat ta form. Så fort Crossnet hinner göra sin del av jobbet så går vi ut på nätet. Just nu finns vi bara i testversion.

Stegen i sanden. Livets flyktighet. En vandring tillsammans med Herren. Det jag skrev om i går, Jesus förbön för sina lärjungar och den gemenskap med guddomen som beskrivs är stort. När jag vaknar i denna relation så innehåller den dag som börjar inga som helst begränsningar. Allt i Honom.

PS I går fick jag oförhappandes besök av några av mina och bloggens vänner. Britt-Marie och Tommy som lever i en stark förväntan vad Herren ska göra i deras liv, och en stor tacksamhet för vad som hänt så här långt. Deras uppskattning av bloggen gladde mig. DS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar