söndag 14 juni 2009

Få men starka i Herren!


Hamnplan förr

Hamnplan nu









Predikan i dag blev på det vis jag sett i mitt inre och jag är så glad över detta och så trött nu efteråt. Även när vi är många i kyrkolokalen så är vi egentligen få. Alla sjöng ut och sången klingade så fint. Tänkte på bibelordet om att inte förakta den ringa början. Vi som är få, är helt beroende av Herren för allt. När Han är närvarande som Han var i dag så bryr jag mig inte om att vi är få. Vi tog emot Herren och vi ska inta staden, Simrishamn. På väg från kyrkan mötte jag många män klädda för en ordenssammankomst. Ordnar är slutna men vi vill motsatsen. Vi vill öppna alla dörrar så att den helige Andes vind kan blåsa friskt och rent.

Nu ser vi fram emot sommarens sångstunder på hamnplanen. En tradition med bortåt trettio-fyrtio år på nacken. Många samlas för att höra de andliga sångerna. Kommer du till Simrishamn så möts vi på söndagar klockan 18 under juli och fram till och med andra söndagen i augusti.

PS Jag har varit i kontakt med flera som vill medverka på hemsidan ”nya” bonehuset.se, bl.a. diakonen Pancho Chin A Loi som är karismatisk katolik. DS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar