söndag 7 juni 2009

Kvalitetskontroll

Jag har beslutat mig för att göra en kvalitetskontroll. Visionen om en förnyad hemsida ”bonehuset.se” som jag skrev om härom dagen var mycket tydlig när den kom. Men jag vill vara säker på att det inte bara är egna idéer som jag tilldelar en massa tid, för att sedan finna att jag bara vispar runt i vattnet på samma plats. Är denna kontroll bara ett exempel på bristande tro? Kanske, men jag uppfattar det mer som beslutsamhetens klara lugn. Att starta ett projekt med att lugna ner sig inför Herren är säkert en bra start. Bibeln anvisar en metod för denna typen av fördjupning och den tänker jag använda under tiden fram till nästa söndag.

Söndagen den 14 juni ska jag tala i Elims förmiddagsgudstjänst. Temat blir ”Du är kallad till lärjunge”.

På bilden i dag ser du min Kina-mugg. Jag fick den som avskedspresent för ett antal år sedan från en ung missionär som var tvungen att lita på den helige Ande för att inte hamna i svårigheter. Ett fint minne men jag är mer inriktad mot framtiden än historien. Vad det står på muggen är utanför min kunskap.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar