tisdag 2 juli 2013

Ny plattform för bonehuset.se

Bild på den nya versionen av bonehuset.se
För en tid sedan prövade jag om jag skulle lägga ner hemsidan bönehuset/bonehuset.se. I den ursprungliga visionen såg jag att ett antal människor skrev texter och att ett aktivt böne-team fungerade med hemsidan. Så har ännu inte blivit fallet och jag tycker det blir väl fokuserat på mig, av naturliga skäl, eftersom det endast blivit ett fåtal i övrigt som medverkat. Kanske inte så konstigt eftersom det är en "icke-officiell hemsida".

Prövningen har dock utfallit i att hemsidan blir kvar och dessutom har jag gått över till Crossnets plattform "Församlingens webbplats". Den finns nu ute på nätet i sin nya version med tillägget "under uppläggning". En del av de gamla texterna har ännu inte överförts, men kommer snart på plats.

Dessutom kommer jag att samla "bönenotiser" från hela världen. Jag kallar det bönegeografi. Nationsvis lyfter jag fram den andliga situationen i notisform. Det får växa fram allt eftersom.

Det finns ett förbönsteam knutet till hemsidan och detta är berett att möta personliga önskningar om förbön.

Jag kommer också på ett speciellt sätt lyfta fram förbönen för Israel och Guds egendomsfolk, det judiska folket. Detta som ett svar på Bibelns uppmaning att vi ska välsigna Israel.

Ni som läst mina texter vet att jag lever i den väckelse som startat i vår nation, öven om den ännu inte blommar för fullt. Men den finns i många människors längtan efter Herren. Jag möter den överallt när jag rör mig i olika bönesammanhang. Detta vill jag spegla på hemsidan.

En annan utvärdering jag flaggat för var om jag skulle åka till en konferens i Korea i början av oktober. Tills vidare får gälla att jag inte ska göra denna resa, såvida inte Herre kommer med tydliga direktiv. Men jag ska be för Stanley Sjöberg som kommer att vara där. Det ömsesidiga internationella förbönstjänsten är så viktig. För Herren finns inga geografiska hinder, Han öppnar strömmar av välsignelse, som strömmar den väg den helige Ande vill. Vi skulle bli förvånade om vi visste hur många olika människor, världen över, som ber just för vår nation, för oss, för mig och dig.

Vi behöver inte skapa detta "nätverkande" själva. Bara lyda den helige Andes tilltal.

Välkommen att följa tillväxten på bonehuset.se . Be för hemsidan är du snäll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar