fredag 26 juli 2013

I bön

Jag vaknar upp i husvagnen, är på Öckerö igen. Det är lätt att be här ute på öarna. Det är fritt i anden. Nere på Österlen känns det hårdare att be.

Frågar Herren varför Han ber mig att resa hit. Det vimlar ju av kristna här. Säkert mer gedigna än jag. 

Mitt inre är fyllt av glädje, men har också ett stråk av sorg. Kanske snarare längtan.

Herren talar till mig om någon som ska läsa denna blogg i dag. Du finns i Ryssland, du är kvinna och använder översättningsverktyg. Herren har bett dig resa till en ort för att be. Det är en ekonomisk uppoffring för dig att göra detta. Gör det. Det finns inget viktigare än att lyda Herren. Ur detta kommer stor välsignelse.

For you in English. Dear sister. Your mission is very important. Our Lord will follow you on your way.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar