måndag 15 juli 2013

Jesus utgör skillnaden

Vid några tillfällen på senare tid har jag kommit i samtal med människor som söker efter tro. Gemensamt för dem har varit att när jag lyfter fram namnet Jesus i samtalet, så ryggar de till.
Men det är namnet Jesus som är skillnaden. Det är detta namn jag har att erbjuda och att möta personen Jesus innebär den stora skillnaden i ditt liv.

Inom mig har jag kvar dessa samtal och jag ropar till Gud att få bli en förmedlare av Hans kraft in i människors liv. Att bryta igenom den allmän-religiösa vallen. Att förmedla evangelium med stor kraft. Inte att förväxla med stora ord, eller hög röst. Nej att äkta och rakt förmedla evangelium i Guds kraft, rakt in i människors liv.

När Guds kraft är utgjuten då sker omvändelser, då sker möten med frälsaren Jesus. Jag vill inte nöja mig med mindre. Därför ropar jag till Herren, låt Din väckelse komma och jag tackar Honom för den väckelse som jag redan nu ser begynnelsen av.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar