tisdag 3 mars 2009

Jagets konkurs och upprättelse

Under en vecka har vi här i Turistkyrkan på Costa del Sol haft besök av vår tidigare pastor Kjell Ohldieck som under fem samlingar talat om att vara kristen i ett sekulariserat Europa. Jag upplever Kjell vara i en speciell kallelse att tala tro in i vår västerländska kyrka. Ingen självpåtagen uppgift, utan grundad i ödmjukhet men samtidigt en medvetenhet om sin kallelse.

Vi har spelat in hans förkunnelse på 3 st CD och om du önskar få tillgång till denna för eget behov så förmedlar jag den till självkostnadspris. Min e-postadress i detta fall ordf@turistkyrkan.info . Titta gärna in på vår hemsida www.turistkyrkan.info .

Under denna vecka så upplevde jag också att det nuvarande teamet här nere kom närmare varandra. Ett andligt genombrott. Gud går förunderliga vägar. Jag kommer att återkomma om vårt arbete.

Det jag egentligen vill tala om är ett eget "sammanbrott". Inför Gud ropade jag ut mitt eget tillkortakommande, jag slängde allt vad som är kyrkopolitiskt korrekt i en hög på golvet. I ett bländande ljus försvann alla mina tankar och visioner om vad jag skulle göra för Guds rike.

Kvar var bara en förlåten syndare som ropade "Herre nu vill jag inte längre att våra nationer ska vara bundna. Jag vill att Du som är stor och som kan beröra Skandinavien också ska göra detta. Jag bryr mig inte om att jag inte är värdig att tala till Dig. Du säger att Du är min far genom Kristi offer, därför talar jag som till en nära släkting. DET MÅSTE SKE NÅGOT NU!"

Då sa Han till mig. Läs Jobs bok, du finner där att när du talar till mig från den du verkligen är, inte den du tror du borde vara, då finner du att Jag är, för Jag är den Jag är och Jag älskar dig och alla, ALLA människor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar