fredag 20 mars 2009

Överraskad och överväldigad

I går var jag i köket hela dagen. Inte mitt utan Turistkyrkans kök.

Pastor Bernt, sångledare Berno och jag spelar boule i en solkustklubb som heter Tres Coronas.
Vi har under en tid önskat bjuda in våra vänner till kyrkan för en cafékväll med ett sång och musikprogram. På frågan hur många som kommer blev svaret, drygt tjugo stycken.

Så tillsammans med våra egna räknade vi med ett sjutiotal, men oj vad vi hade fel.

Redan en halv timme före började människor att strömma till. Våra boulevänner i dubbel mängd och deras bekanta som hade hört talas om evenemanget.

Vackert dukade bord fick kompletteras med nyuppsatta. varje bord vi kunde uppbringa fick tas fram. Varje brödbit jag kunde hitta fick förvandlas till en macka. Ett ”bespisningsunder”, det blev bröd över och även om man fick vänta på kaffetåren så var alla glada.

När våra vänner tackade så såg jag att många var uppriktigt berörda av det sångprogram vi haft och när min fru och jag sent somnade med trötta kroppar efter en dag i köket, så var vi så tacksamma för denna succé.

Vi ville visa att kristna är vanliga människor som har ett underbart budskap att överbringa. Även om alla inte nödvändigtvis kunde ta detta till sig, så upplevde jag en helig Andes närvaro i allt som skedde.

Detta var inga teologiska tankar, men det är befriande att befinna sig i mitt i livspulsen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar