söndag 15 mars 2009

Livbåtsarmadan

David Wilkerson, en förkunnare jag har stor förtroende för, har enligt tidningar kommit med en profetisk hälsning om bland annat störningar av livsmedelsförsörjningen genom kriminella aktiviteter.

När jag hörde denna tyckte jag att det lät överdrivet och ville därför pröva detta i bön. Jag hörde inget svar av typen detta är rätt eller detta är fel.

Vad som hände var att jag för min inre syn såg ett upprört vatten med många båtar av en storlek som en större livbåt. Det var inte storm men vattnet var upprört. Jag tänkte då att detta var en situation efter ett större fartygs förlisning, men fick klart för mig att så inte var fallet.

Människorna i båtarna hade helt enkelt valt att färdas i båtar av denna typ och storlek. Det fanns ingen uppgivenhet, eller oordning bland båtarna utan de rörde sig samordnat åt samma håll. Det var en samordnad armada av livbåtar. Jag förstod att det var kristna som inte längre hade förtroende för de stora fartygen, skeppen, utan de valde i stället att färdas i båtar av livbåtens storlek och de rörde sig stadigt över havet.

Detta var det svar jag fick på min förfrågan. Efter detta svar gick jag in på u-tube och lyssnade på David Wilkerson om den ekonomiska krisen och det fanns inget i det jag där hörde som kändes fel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar