torsdag 6 juni 2013

Kärt möte på "Frälsis"

När jag skrev förra inlägget trodde jag på en kväll i solen vid havet. Sitta lugnt på sin stol, dricka en kopp kaffe och läsa en bok.

Men så blev det inte. Det blev bättre. Plötsligt kom en bil körande. En man vevade ner rutan och sa jag söker ......nämner mitt namn. Det var pastor Lars Grip som fått tips av Stanley Sjöberg. Vi har aldrig mötts förut Lars och jag. Nu ville han inbjuda till Sverigebönen på nationaldagen i Frälsningsarméns kapell på Hönö.

Jag har bett för öarna länge men det var första lokala mötet jag varit på här ute. Den inre bilden på havet, som jag fick i Eskilstuna i går, den passade in här och påminde tydligen om en tavla som finns i ett av kapellen på öarna Jag är så glad att möta dessa positiva, gnistrande människor.

Bilden visar Frälsningsarméns lokal. Lägg märke till anslaget om Yoga på grannfastigheten. Den andliga kampen kryper oss in på knutarna.. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar