fredag 7 juni 2013

Jag har adopterat Kalvsund

I dag har jag besökt ön Kalvsund. När jag nämner Kalvsund för Öckerö/Hönö-bor så hör jag något på tonfallet. Jag har kommit fram till att Kalvsund är frikyrko-öar-familjens styvbarn som inte riktigt räknas med. Hoppas ni blir lagom provocerade av detta påstående. 

I gamla tider var ön myndighetspersonernas ö, skilt från fiskarnas öar. Numera har frikyrkan svag utveckling på Kalvsund. Därför borde ön vara de starka kyrkornas speciella böneområde. Jag vet inte om så är fallet.

Herren uppmanar oss att tänka på de svaga, så jag har speciellt böne-adopterat  ön. Jag vill komma tillbaka och be i det lilla Betelkapellet.

Tre bilder: utsikten från Marianne Henriksson Holmströms hus. Interiören i kapellet, stolarna längst fram är små i barnstorlek. Slutligen ett VIPS-barns kärleksfyllda teckning.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar