tisdag 25 juni 2013

En välsignad måndag

Elimkyrkan renoveras
och byter färg invändigt
Vi hade en välsignad bönesamling i Elimkyrkan, Simrishamn, i går. Även denna kväll leddes vi i förbön på ett starkt sätt. Bönesamlingar som denna känns som konstruktivt "bönearbete"och de kommer att ha betydelse för staden och regionen..

På vägen ditt upplevde jag ett starkt personligt tilltal. Det jag upplever inom mig är att olika böneplatser nu länkas samman av den helige Ande. För egen del förs jag från det ena sammanhanget till det andra. Jag har ingen officiell uppgift, annat än i Fuengirola, men jag har en uppgift i denna sammanlänkning. Riktigt hur det går till förstår jag inte, men jag vet att det är så.

Jag vill uppmana alla som har en kallelse att vara förebedjare att vara lyhörda för Herrens signaler. Gång på gång i historien har en persons lydnad inneburit att väckelser brutit fram. Kanske just du bär fröet till väckelse i din region.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar