söndag 16 juni 2013

En ny bekräftelse

Christer Borg predikar
Gudstjänst i Simrishamn. Kyrkan renoveras så vi höll till i Galleri Valfisken. Det blev en spännande, trostärkande gudstjänst. Predikant var Christer Borg från Ystad (och världen). Tidigare präst i Svenska Kyrkan, nu pingstpastor och internationell evangelist med tydlig helandetjänst. Att Christer hamnat i den lilla pingstförsamlingen i Ystad är spännande. Herrens vägar är förunderliga.

Under predikan fick jag ett tilltal att i denna gudstjänst upprepa det jag sa i det lilla Frälsingsarmékapellet på Hönö i förra veckan. Det var viktigt att göra detta, så jag lydde.

Tilltalet att den svenska väckelsen ska börja i den fylliga andliga myllan på öarna utanför Göteborg och samtidigt i den karga andliga jorden i sydligaste Sverige. Detta att gammal fromhet välsignas samtidigt som Herren skapar nytt ur ingenting.

Christer berättade för mig att det finns en åldrad bönekvinna i Ystad som upplevt ett tilltal att hon ska få se den stora väckelsen starta under sitt liv. Samma tilltal har jag, men jag är mycket yngre, (trots min ålder). Så väckelsen är nära. Tack Herre för väckelsen som startat. Nu vill vi se den blomma ut.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar