onsdag 5 juni 2013

Böneresan dag 1

Bara för att vadå? Bara för att jag inom mig känner att jag ska göra detta. Helt i avsaknad av officiellt uppdrag. Vem bryr sig om att en äldre man reser runt i riket och ber? Jag tror att Herren bryr sig.

Jag tror resan i praktiken började i Simrishamn i förrgår kväll. Vi var fyra personer i Elimkyrkan som bad för orten och människorna som bor där. Inte många bedjare, men en välsignad bönestund.

I går blev jag delaktig i en bönedag som Pingstförsamlingen i Tomelilla höll. Flera Herrens tjänare från Skåne var på plats. Trostärkande, levande bön. Enkelt och innerligt. Inom mig öppnades en bild över Skåne. Både över de orter som fanns representerade, men även över orter som inte fanns på plats. Daniel Wärn undervisade och jag blev berörd. Återkommer till detta vid annat tillfälle.

Vid lunchtid lämnade jag denna samling för resan uppöver Sverige.

På bilden bönedagens värd, pastor Sten Owe Glennemo. Han har en tröja som representerar LP-kontakten i Tomelilla. Vi ber för medarbetare till denna viktiga verksamhet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar