måndag 17 juni 2013

Att bereda väg

Att blogga kan tyckas vara en ego-handling. Att just mina tankar skulle vara så viktiga. Mitt bloggande har en annan grund. Att ledas av den helige Ande till att möta enskilda människors behov.

Lyckas jag i detta? Jag tror jag gör det vid vissa tillfällen. Skulle önska att alltid vara lyhörd.

Nu skulle jaga vilja vända mig till dig förebedjare. Du och jag befinner oss i en spännande tid. Något sker i andevärlden och det är Herren som är på gång att "vända böneskålarna" och detta för att en stor välsignelse ska flöda över oss. Det är inte säkert att denna process sker utan smärta. Vi vill ha en enkel glad väg framför oss, vem orkar be om smärta. Men födelseprocessen innehåller ofta smärta.

Frälsningen är förvandlingens väg. I den moderna kyrkan förenklas ofta den kamp som det innebär att vara kristen. Att ingen förändring av våra liv behövs. Men detta är inte sant. Frälsningen är avsedd att vara början till ett helt nytt liv. 

Denna andliga kampen, kampen mot makter av andligt slag, är vad vi förebedjare har att möta. Ateismen har starkt inflytande i Sverige, men också österländska religioner. Mycket större än vad de flesta anar. Islam har ett ökande inflytande. Vi har religionsfrihet och denna ska vi vara rädda om, men det finns ingen religionsneutralitet i bönevärlden. 

Vi är inte utsedda till domare över andra, men att bereda väg för det sanna evangeliet. När väckelsen får fart läggs många saker i kyrkan sig till rätta på ett helt naturligt sätt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar