onsdag 5 juni 2013

Halleluja i Eskilstuna

Dag 2 på böneresan började i Tenhult. Medan husvagnen fixades tittade jag på samhället. Ett litet samhälle med minst två stora kyrkor. Det gladde mig att se att Pingstkyrkan och Allianskyrkan hade gemensamma bönemöten. Jag kände mig manad att åka via Ödeshög. Varför vet jag inte. Fick ingen kontakt men vandrade ett varv och bad runt församlingen Ordets kyrka.

Det var en stor förmån att få besöka Sverigebönen i Eskilstunas Pingstkyrka.
Jag har varit med om det förr, att komma in i befriat territorium. Eskilstuna pingst har sedan länge bönesamlingar dagligen och fortsätter även under sommaren. Sådant märks i andevärlden och jag känner mig då så fri. Tack alla underbara vänner för att jag fick gästa er och få ta emot välsignelse. 

På bilden Carl-Vilhelm Hasselgren och Stanley Sjöberg. Jag har under många år varit förebedjare för Carl-Vilhelm och Ruth under deras tid i Österrike. Fortsätter med detta även nu. Även en bild på en sångtext. När vi sjöng denna sång förstod vi att den skulle bli verklighet. Jag fick en inre bild under bönen som jag återkommer till i ett eget inlägg.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar