söndag 12 juli 2009

En personlig hälsning

I gårdagens text riktade jag mig mot slutet personligt till någon. Detta var inte någon språklig ”finess” utan jag är övertygad att detta var en hälsning till en person som behövde denna hälsning.
Jag ber dig, skriv gärna ett personligt mail till mig om detta.

En gång uppmanades jag av den helige Ande att boka om min nedresa till Spanien. Åk en vecka tidigare kände jag som en stark uppmaning. Jag är ordförande i Turistkyrkan i Fuengirola så jag tänkte: Det händer nog något så att jag måste gripa in på något sätt, men inget hände förutom på söndag kväll.

På kvällens sånggudstjänst fick jag en personlig hälsning till någon i samlingen och gick fram till talarstolen och framförde denna. Efter en stund reste sig en kvinna och sprang ut ur kyrkan. Jag fick efteråt höra att hon sa till kyrkvärden, ”detta budskap var till mig”. Jag hoppas budskapet kom att innebära en förändring för henne och jag skulle velat tala om för henne hur djupt Herren bryr sig.

Nu vänder jag mig till dig: Du måste inse att du är älskad av Gud. Det är inget religiöst tomprat detta att Jesus Guds son dött för våra synder och sedan uppstått. I Hans kraft kan även vi uppstå till nya liv. När du får möta Hans kärlek så är den livsförvandlande.

Bed med mig: Herre tag emot mig sådan jag är. Jag ber Dig, förlåt min synd och den så är nattsvart.
Herre led mig in i ett liv tillsammans med Dig. Amen

Som sagt, hör av dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar