torsdag 9 juli 2009

Det sanna samtalet om livet.

Om jag som kristen har biavsikter med vad jag säger och gör, så kommer mitt samtal i och om livet att innehålla ett mått av osanning och denna nyans kommer att upptäckas som manipulativ.

Är avsikten med vad jag gör att värva nya medlemmar till min kyrka? Vi behöver nya medlemmar ty det är tufft att bedriva verksamhet. Glöm ett samtal med detta innehåll. Vi är inte kallade att föra in människor i fållor.

Vi är kallade att föra ut evangelium och det innebär att presentera Guds erbjudande om en upprättad relation med Honom och detta genom att ta emot ett erbjudande om räddning. Genom mötet med Jesus.

När en människa mött Jesus så kommer detta faktum att förändra livet för den människan och den kommer att söka sig till församlingsliv någon stans i den globala församlingen.

Och då gläds vi tillsammans med varje ängel i himmelen över att en själ kommit hem, blivit räddad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar