tisdag 8 oktober 2013

Stirra dig inte blind

I går hjälpte jag en vän att flytta in i en ny lägenhet här i Fuengirola. Min vän hade sju tunga väskor att bära. Därför beslöt jag att ta bilen för att få dem på plats.

Till saken hör att det pågår fiesta just nu i Fuengirola. Ortens lokala helgon firas under några intensiva festdagar. Då är det mycket trafik i staden.

Porten till huset dit vi skulle ligger mot en mycket trafikerad gata. Ett fåtal parkeringsplatser finns nära porten. Jag bad till Herren "Hjälp oss finna en parkeringsplats".

Flera vändor på huvudgatan men igen plats fanns. Bakom mig pressade bilar på hela tiden. Det kändes hopplöst. Så fick jag en tanke på att kanske finns någon plats att ställa bilen på baksidan av huset.

Jag kände inte dessa vägar speciellt bra men åkte dit jag trodde att jag skulle finna en infart. Där var vägen. En liten smal gata där jag fick kryssa mellan parkerade bilar. I hörnet, helt bakom huset fanns en stor parkeringsplats som väntade. Där stod till och med en spansk kvinna och dirigerade in bilen på platsen. Allt var förberett.

Nu på natten efteråt talade denna bild till mig. "Du har dina tankar om hur saker ska gå till och du agerar som om detta vore enda vägen. Det finns dock en väg förbered för dig och den ser inte riktigt ut som du trodde. Lyssna på min röst och jag ska leda dig in i förberedda gärningar."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar