torsdag 17 oktober 2013

Spännande tider

Många saker händer här nere i Fuengirola som verkar i linje med det vi tror Herren vill göra med denna församling.

Pastor John mäter "höjden
och bredden"
Ett böneämne som många, liksom jag, haft under lång tid är att grannlokalen till Turistkyrkan ska tillföras kyrkan för att öka möjligheterna till att var en kontaktpunkt för Skandinaver på Solkusten.
Redan på den tid Sven Bergholm var pastor i kyrkan var frågan aktuell. Även senare pastorer har burit samma tanke. För egen del är det nu ett tioårigt böneämne.

Plötsligt sitter jag i samtal med ägaren till lokalen vid ett kaffebord i Turistkyrkan. Är Herrens tid nu? Spännande att få svar på denna fråga. Ekonomin ligger i Herrens hand.

Men det viktigaste är den starka beröring av den helige Ande som vi upplever. "Sök först Guds rike så ska allt det andra tillfalla er". Herren vill på ett speciellt vis använda denna församling.

Pastor John har med sitt andliga ledarskap varit med om att öppna en dörr som framtida ledare (och hela församlingen) kommer att få stiga in i.

Under det bibelstudium jag höll i tisdags kände jag rent fysiskt den helige Andes närvaro. Detta fortsatte efteråt och fortsätter alltjämt.

Mitt sista år som ledare i Fuengirola och övergången till en än mer koncentrerad förbönstjänst.
Herren talar starkt om det jag ska gå in i och beskriver i grova drag en väg att vandra. Jag hör talas om fler människor som kallats in i tjänster liknande den jag fått kallelse till.

Det här är spännande!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar