fredag 18 oktober 2013

Drammen, Drammen älskade stad

Nu på morgonen har den norska staden Drammen kommit starkt för mig. Något viktigt är på väg att hända där. Herren vill ett andligt genombrott, men det är kamp runt detta.

Vad händer just nu? Jag vet inte, men jag vet att det är viktigt att be för Drammen just nu.

Herren månar om allt. Jag var i bön i vår lägenhet och kände mig manad att gå ner i kyrkan för att be. Efter en stunds bön, då jag välsignade Drammen, så manade han mig att gå ut ur kyrkdörren. Precis då kommer två vänner som tagit fel en timme på tiden för den bussutflykt som går av stapeln i dag. De fick komma in och vila i kyrkan.

Visst är Han underbar. Han som följer vad som sker i våra städer och nationer, Han följer vad som sker med två människor som ska åka på bussutflykt i spanska Andalusien.


bloggen finns också på
bonehuset.se
tillsammans med annat material

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar