måndag 30 september 2013

Spännande spanienstart

Vi upplever en stark gudsnärvaro vid alla våra samlingar, här i Turistkyrkan på Costa del Sol. Något spännande är på gång. "Den här typen av gudstjänster får jag aldrig uppleva hemma" sa en man till mig.

För egen den predikade jag förra söndagen och denna söndag ledde jag söndagskvällens allsångs-gudstjänst. Nu är jag glad att inte agera på ett tag, utan jag ska förbereda ett bibelstudium den 15 oktober då vi fördjupar oss i Jakobs brev.

Att vara aktiv i en gudstjänst där den helige Ande verkar är enbart en glädje. Allt flyter så bra. Trots detta längtar jag in i bönetjänsten. Det är där jag ska vara. Kallelsen är tydlig.

Fredagsbön
Att vara en i ett böneteam är min största glädje. Fredagskvällarna här i Fuengirola blir därför höjdpunkter. När jag kommer tillbaks till Sverige har Herren lovat mig att jag ska knytas till ett eller flera böneteam, men Han ska öppna vägen. Det blir spännande att se vad det blir.

Må Herren vara med dig i allt! Vi hörs.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar