måndag 23 september 2013

Stark välsignelse

Nu kommer ett inlägg efter några dagars uppehåll.

I söndags predikade jag i Turistkyrkan för första gången under denna säsong. Mötet var välbesökt.
Texten hade jag burit inom mig under i stort sett hela sommaren och det var från Efesierbrevets tredje kapitel, detta om att utforska det totala omfånget i Kristi kärlek.

Det mynnade ut i församlingens / kyrkans enorma möjligheter om vi vandrar i denna kärleks kraft. Varje enskild del tar de små steg som den helige Ande verkar fram och sammantaget lever vi i en segrande kraft.

Församlingen har alltid varit omgiven av en kristendomsfientlig värld. Det ligger i sakens natur. Församlingen är dock segrande om den stannar kvar i den kraft som finns i Kristi kärlek.

Kärleken är inte självisk och inte fegt undanflyende. Att stå kvar i Kristi kärlek är en enorm utmaning och glädje.

Mycket praktiskt har vi haft att ordna i vårt mobila liv, men mitt i detta har jag varit helt fylld av en välsignelse. Jag vet att detta är mitt sista år som ledare i Turistkyrkan och att en ytterligare fördjupad bönetjänst väntar efter detta. Det ska bli spännande att se vad detta innebär i praktiken.

Åter igen har staden Drammen i Norge kommit starkt för mig. Jag fick positiva rapporter därifrån i går. Jag är helt övertygad om att Gud vill beröra Drammen på ett sätt som får betydelse för hela nationen.

Drammen i Norge och Malmö i Sverige har likheter i att de är platser där en tydlig andlig kamp pågår. Mitt i detta vill Gud bekräfta sig.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar