onsdag 25 september 2013

Bönesvar

I dag har jag fått ett bönesvar som var så starkt att jag grät av glädje. På ett förunderligt sätt öppnas något nytt i en människas liv. Vad det handlar om kan jag inte berätta av hänsyn till den person det gäller. Men jag är så glad och förundrad.

I förtvivlan hade jag ropat och hänvisat till alla löften som finns i Guds ord. Så plötsligt bröt något nytt fram.

Det finns ingen hänsynsfullare person än den helige Ande. Tro om än litet som ett senapskorn är också tro. Vad skönt att denne person finns vid vår sida. Följer varje vårt steg. Kallar oss till att bli de människor vi var avsedda att bli.

En gammal man på ett ålderdomshem fick frågan av en pastor om han visste vem den helige Ande var. Javisst sa mannen. Det är min kompis. Jag talar med honom varje dag.

Så full av tillit kan vår livsvandring vara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar