fredag 9 augusti 2013

Goda tecken

I går talade jag med en vän som berättade något underbart från Hönö-konferensen. Ungdomar sökte sig till bibelsstudierna och när någon där frågade om vilka som ville gå Herrens väg, så reste sig de flesta ungdomarna i denna manifestation inför Herren.

För mig är detta en av flera tecken på vad Herren vill göra i vår tid. Som förebedjare för "öarna" så gläder det mig ännu mer. Gud välsigne er ungdomar att stå kvar i detta beslut. Låt andens vind svepa över hela nationen.

Även från LP-verksamhetens sommarläger på Gullbrannagården har jag fått goda rapporter. De senaste dagarna har jag umgåtts med LP-vänner och det är helt klart att Herren lägger sin välsignelse till detta arbete i rikt mått.

Hade jag haft kontakter på fler aktiviteter i sommar, så hade jag säkert fått fler segerrapporter, som det hette förr i världen. Herren är på gång i nationen.

I all enkelhet så har vi fem män som burit sången på hamnplanen i Simrishamn upplevt detsamma. Bagare Allan och jag talade om  detta. Vi har känt, medan vi sjunger, att sången, även texten, bärs fram av den helige Ande. Även åhörare har påpekat en skillnad sedan föregående år.

Tack Herre för att du nu vill beröra Sverige.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar