söndag 1 april 2012

Durango heter staden!


Bilden visar moln över spanska berg. Bergen runt Durango tror jag har mer blå karaktär. Rätta mig om jag har fel.




Jag skrev för en tid sedan en fråga på min blogg om det var någon som kunde tala om för mig vilken liten stad i Colorado, USA som låg på mitt bönealtare. Dessvärre har jag inte fått några svar på denna fråga, även om jag kan se på min statistik att jag har ett antal läsare även i USA. Förvånande många faktiskt! Kan de det svenska språket eller översätter de via Googles? I det senare fallet kan resultatet ibland förvåna rejält;)

Staden i fråga har ett spanskt namn och har cirka 15.000 innevånare. Det är staden Durango i sydvästra Colorado. Det finns en anledning till att det är just denna stad, men denna anledning behåller jag tills vidare för mig själv.

Jag tror att jag någon gång ska genomföra en böneresa i Nordamerika, bland annat till Durango, men finansiella resurser för denna resa har ännu inte kommit till stånd. Är det Herrens vilja, vilket jag tror, så kommer resurserna att ordna sig. Om inte, så verkar Gud även på långdistans. Bönens kraft är stor.

Finns det någon av mina läsare som har inside information om Durango så hör av dig. Även på engelska.
Min mail: borge@bonehuset.se

PS Jag kände mig stå mitt i den helige Andes kraftfält under dagens predikande i Turistkyrkan. DS







1 kommentar:

  1. Hej!
    Vet inte mer än att jag har en syster som bor där och jag skall tillbringa två månader i staden i sommar!
    Snubblade över ditt inlägg och kände att jag var tvungen att skriva!
    Vi,min fru och jag, kommer förmodligen vara med och sjunga i lovsångsteamet i deras församling!

    Må gott, Andreas Peterson

    SvaraRadera