onsdag 18 augusti 2010

Tid för reflektion

En fiskebåt som drar en annan på väg till hamn efter avslutat värv.

I början av min förnyade vandring med Herren upplevde jag i mitt inre en bild där olika kristna jag kände illustrerades med olika typer av båtar på väg över en havsvik. Jag minns att Stanley Sjöberg, som var min pastor vid den tiden, illustrerades av en fullriggare vilken seglade bäst i kraftig vind och att jag själv illustrerades som en fiskebåt. Budskapet var att de fungerar var och en på sitt vis efter den kallelse (och personlighet) som Herren gett.

På plats i Fuengirola så har jag nu två veckor av vila och bön för att hämna rätt inför hösten. Vi ber speciellt för höstens Alpha-kurs här i Fuengirola och för det pastorsbyte vi står inför när höstens tar slut. Men också för ett personligt tilltal som vi upplevt och som handlar om en kallelse i framtiden.

Att be om: Glädje och stolthet att vara den typ av "båt" som jag är och att glädjas över att det finns många olika slags farkoster på Herrens öppna vatten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar