fredag 16 april 2010

Glädje mitt i vardagen

Den som läser min blogg kan felaktigt få den uppfattningen att jag bara sitter och läser Bibeln och ber. Även om texterna oftast handlar om det andliga livet så lever jag ett helt normalt liv om än ett pensionärsliv. I går spelade jag min första golfrunda sedan jag kom tillbaks till Sverige. Det gick hyfsat bra för att vara en spelare på min nivå, d.v.s. höghandikappare. Jag har som mål att sänka till hcp 24 i år och det är ett stort steg från där jag befinner mig. Tog upp spelet igen efter 30 års uppehåll sistlidna september. Som golfspelare är det arbetet med att förbättra mitt spel som är min glädje plus glädjen att gå ut med kompisar och fightas.

Även Bibelns personligheter levde mitt i en vardag och i denna mötte de Herren. Han har inte skapat oss till religiösa robotar utan till levande människor.

Utanför stugknuten har ett gäng påskliljor trängt upp och det gläder mitt sinne att se dem.  Guds skapelse är underbar.

Tummen hamnade i en psalm i dag, noga räknat den 28:e. Med kung David utbrister jag:

6 Välsignad vare HERREN, ty han har hört mina böner om nåd.
7 HERREN är min styrka och min sköld,
på honom förtröstade mitt hjärta. Jag fick hjälp och mitt hjärta gläder sig.
Jag vill tacka honom med min sång.
8 HERREN är sitt folks styrka, ett frälsningens värn är han för sin smorde.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar