fredag 2 mars 2012

Sådan vill jag vara

Jag har mött kristna som förändrar rummets atmosfär bara genom att stiga in genom dörren. En sådan kristen skulle jag vilja vara.

En sådan person är min vän prästen Sören Stadell.

Profetlärjungen Elisa bad om dubbel arvslott av profeten Elias ande. Styrkt av detta har jag som "förskott på arv" bett Herren om dubbel arvslott av Sörens andliga styrka. Fast ska jag vara riktigt seriös så tror jag att finns så mycket att få av den helige Ande, att en bön av detta slag mera är uttryck för en uppskattning av Sörens tjänst . I de sista tiderna vill Herren frikostigt ge kraft åt alla som ber om detta.

Denna rumsförändrande egenskap är ju samma sak som Andens frukter och dessa kommer genom ett liv nära den helige Ande. I glädje och i kamp. Genvägar finns inte. Sanningen måste råda i det egna livet. Varje val får betydelse.

Det är den som upptäckt den egna svagheten och det totala beroendet av Gud som kan vandra denna vandring. Något annat som håller finns inte. "Min nåd är dig nog" fick aposteln Paulus höra och detta budskap har inte förändrats. Men vilket spännande liv vi får när vi vågar leva så!

På bilden ser du mig och Sören vid en bönesamling i Betania, Össeby-Garn.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar