söndag 4 mars 2012

Kakbuffé och vitlök

Tvekade först om att skriva detta, men å andra sidan är detta min privata blogg. Mer strukturerade tankar kommer förhoppningsvis på www.bonehuset.se

Jag drömde i natt om en tävling om bästa kaffebrödet. En stor samling människor var på plats och intresset var stort för de bakverk som var uppdukade på ett stort bord i vår mitt.

En jury var utsedd och den första domaren grep sig verket an. Han arbetade med stort allvar och först förde han brödet till näsan för att känna doften, sedan smaka av. Allt eftersom gick han vidare till nästa bröd. Plötsligt stannade han upp och ropade högt "doften av vitlök". Vitlök få aldrig förekomma i en kakbuffé.

En förvirring grep gruppen. Domaren var ihärdig: "Vem hade vitlök i sitt bröd". Alla engagerade sig i frågeställningen. En vitlöksjakt hade startat.

När jag iakttog min dröm slog det mig att ingen längre var intresserad av den delikata kakbuffén. Alla jagade vitlök. Undrar just om det finns någon koppling till livets verklighet här?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar