måndag 12 mars 2012

Jubla inför Herren

Låt oss som kristna inte fastna i grubblerier. I stället ska vi leva ut vår tro med glädje.
Vi befinner oss i den yttersta tiden och runt oss är det som en mur av ondska och ogudaktighet.

Vårt segervapen är inte aggressiva attacker på motståndare. Vare sig utanför det kristna ledet, eller kristna syskon som avviker från den teologi vi själva står för. Nej vårt segervapen är glädjen i frälsningen, att vara gripna av den kärlek vi får ifrån Herren.

När lärjungarna var begeistrade efter att ha drivit ut demoner och kom till Jesus med denna barnsliga glädje. "Demonerna lyder oss i ditt namn". Då svarade han dem helt lugnt, gläd er inte över detta utan gläd er över att era namn är skrivna i livets bok.

Frälsningens gåva är så oerhört stor att den måste stå i fokus. Om du fylls av denna glädje och kärlek, så kommer du att innebära en skillnad för din omvärld. Den kristna församlingen har alltid varit segerrik när den levt ut kärleken från Gud. Oavsett om den förföljts eller inte. Gläd dig i Honom - alltid.

Jag såg denna bild i Jerusalem Post magasin "Christian Edition". Bilden visar festklädda kinesiska kristna som under den judiska helgen lövhyddohögtiden  (sukkot) demonstrerar för Israel. Se hur ansiktena strålar av glädje.

Jag minns den unga kvinna jag mötte i nordvästra Kina för nio år sedan. Hennes ansikte strålade av kraft och kärlek. Hon frågade mig "Vad är den tuffaste platsen i världen att vara kristen?" Jag tänkte efter och svarade Tibet, därför att jag känner till koncentrationen av onda andemakter runt denna plats. Hon sa då "Då ska jag gå dit"

Jag vet inte om hon kom till Tibet, men jag är övertygad om att hon inneburit en skillnad på de platser dit hon kommit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar