måndag 20 september 2010

Skåne är viktigt - Malmö i mitt hjärta

Det finns en eller kanske flera profetior om väckelsen som kommer i Sverige. Från söder till norr - från väster till öster.

I min förbönstjänst har Skåne en stor plats. Att vara med och bereda starten för profetians väckelse. Jag är inte så ofta i Malmö men staden finns i mitt hjärta. Förra sommaren hade jag ett starkt tilltal om att de kristna måste ta större ansvar för de utslagna i Malmö. Det var så starkt att jag mailade till en stor församling i Malmö om att få komma i en gudstjänst och i denna få ha en bönestund för ett genombrott i omsorgsarbetet. Jag mailade också till en av LP-arbetets företrädare om att de på nytt igen måste bli aktiva i Malmö. För säkerhets skull bifogade jag referenser till båda mottagarna så att de inte skulle uppfatta mig som en galning vilken som helst.

Men till min besvikelse fick jag ingen som helst respons på mina propåer. Jag fortsatte att be enligt de tilltal jag fått men kände sorg i mitt hjärta. Dess större glädje kände jag nu i söndagens LP-gudstjänst i Mullsjö när jag hörde att en nystart av LP-arbetet i Malmö planeras. Nu ska vi be att denna start inte fördröjs, den är viktig för ett andligt genombrott. Väckelse och omsorg om andra går hand i hand.

Skånes andliga klimat beskrivs som hårt och detta är sant. Det är ingen tillfällighet att Sverigedemokraterna har sitt starkaste fäste här. Bläddrar man i gamla tidningar ser man att under 30 och 40-talet så hade nazismen starka fästen i Skåne. Andliga krafter manifesterar sig i på olika sätt under olika tider men det handlar om samma kraft . Vi ska inte angripa människorna utan vår kamp handlar om de andliga makterna bakom manifestationerna. Så lär Bibeln - vi ska be fram frihet och befrielse. Vi ska agera i linje med våra böner.

Men för Herren finns inget som är för svårt. Segern väntar oss! Gud är kärlek, ja kärleken kommer från Gud och den ska flöda fram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar