torsdag 16 september 2010

En påminnelse om Guds kärlek

Jag prenumererar på David Wilkerson's uppmuntrande hälsningar över internet (David Wilkerson today). Några tankar med anledning av dagen hälsning.

Wilkerson tror att många kristna inte vågar vara i nära gemenskap med Gud därför att de tror att han (Gud) inte kan acceptera dem p.g.a. deras många misslyckanden.

Gud svar är "Satan må säga att du är värdelös men jag säger dig att du är min glädje".

Wilkerson frågar om jag kan säga:

"Min himmelske fader älskar mig. Han säger att jag är underbar i Hans ögon och jag tror honom. Jag vet att oavsett vad jag går igenom, hur frestad och prövad jag blir så vill han rädda mig. Han följer mig och kommer aldrig att tillåta att jag blir krossad. Han är alltid kärleksfull och hänsynsfull emot mig."

En sådan tillit är grunden för gemenskap med Gud.

Och vi har lärt känna den kärlek som Gud har till oss och tror på den. Gud är kärlek och den som förblir i kärleken förblir i Gud, och Gud förblir i honom. (1 Joh 4:16)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar