fredag 2 oktober 2009

I förändringens tid

Vi är inne i oktober nu och en ovanligt lång sommar har nått sitt slut. För mig var det sista året i turistbranschen och ett mycket fint år företagsmässigt sett. Det är med vemod jag konstaterar att en intensiv tid i mitt liv nått sitt slut och jag tänker då på alla de gäster jag haft och som även blivit mina vänner. Vi har fått många lovord för det vandrarhem vi byggt upp och som nu inte finns mer.

I lokalerna kommer i stället en förläggning för ungdomar som kommer ensamma till Sverige.
Visst förstår jag behovet av denna verksamhet men det är ändå en sorg att Ystads kommun inte förstod vilken pärla de inte tillät vara kvar till turisterna glädje. Ystad säger sig vara en stor turiststad men förstår sig inte riktigt på vad turism är. Detta är något jag kan konstatera efter tio år i branschen. Vi hade funnit riktigt bra personer att överta verksamheten men så blev det inte.

Härom kvällen satt jag uttröttad hopsjunken i min fåtölj. Efter en intensiv avvecklingsperiod orkade jag inte mer. Jag bad stilla, mycket trött. Då fick jag uppleva att Guds kraft strömmade över mig. Det var så påtagligt att jag hajade till. Krafterna kom tillbaka.

Både min fru och jag upplever att Gud varit med oss i denna förändringsfas och mycket har verkat till det bästa, även om det i allt inte blev som vi önskade. Nu ser jag med spänning fram emot vad som ligger framför. Att leva ledd av den helige Ande är spännande.

Närmast står en bilresa genom Europa ner till ”vår spanska stad”, Fuengirola.

Vi hörs på bloggen. Gud välsigne dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar