onsdag 7 oktober 2009

Fallet med de två fiskbilarna

Nu är jag på plats på Costa del Sol och har träffat många vänner som jag inte mött på lång tid. Det är glädjande.

På autobahn, på väg till Spanien, hände något lustigt. I 120 kilometers fart är en bil på väg att köra om mig. Inom mig vet jag att det är en fiskbil. Du vet en sådan där bil som har den urkristna symbolen ”fisken” som märke någonstans akterut. När den passerar säger min fru ”Där är en fiskbil”. Jag säger ”Hur kom det sig att jag visste det i förväg?” Så kommer tanken ”Bilen som vi snart kör om är också en fiskbil”. Nästa tanke är ”nu är du knäpp, du anar fiskar överallt.” Men så visar det sig att även även denna bil verkligen är en fiskbil. Jag visste i förväg att två bilar var ”fiskbilar”.

Samtidigt flyter en stark ström av välsignelse över mig. Guds närhet blir så påtaglig att det får ljudliga uttryck. Min fru blir orolig ”Du vet väl vad du gör?” .”Vi åker så snabbt”!

”Lugn, den heliga Ande vet vad Han gör och utsätter oss aldrig för fara” är mitt svar.

Resan gick bra. Jag fick kraft allteftersom och nu är jag på plats. Inom mig bär jag visioner för hösten/våren i Fuengirola. Vi ses på nätet, nu är jag åter mer regelbundet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar