onsdag 13 oktober 2010

Välsignad i överflöd

Jag satt i kyrkan och hörde sångarna sjunga. Sången strömmade stark och full av tro. Det var som en manifestation inför andevärden.

Hela mitt inre fylldes av glädje och kraft. Varje ord i sången levde i mitt inre. De gamla sångerna har texter som manifesterar tro och glädje.

Så här har det varit denna vecka vi nu tillbringat i Fuengirola. En välsignelse finns påtagligt närvarande i våra gudstjänster. Den pastor vi på fredag sannolikt kommer att kalla är på besök tillsammans med sin hustru.

Som ordförande i församlingen har denna växling varit något jag "levt med" under en lång tid och sedan i våras känt ett absolut lugn inför. Min största uppgift har varit att inte gå i vägen för den helige Ande i det Han vill göra i och genom församlingen och jag är stolt över att jag klarat av detta.

När John, som den nye pastorn heter, skulle inleda bibelstudiet i går så började han med att säga: "Det är inte lätt att börja tala när den helige Ande är så närvarande som vi nu känner. Man blir rädd att förstöra något av den heliga atmosfären. Men det är samme helige ande som talat till mig om vad jag ska säga". Och det var det!

För egen del kan jag bara säga att jag är så glad för vad jag i min ande känner vara på gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar